cheveril شماره اطلاعات اینترنتی پلیس فتا

cheveril: شماره اطلاعات اینترنتی پلیس فتا دستگیری مجرم اینترنت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اقتصادی چگونه قانون در برابر زمین خواران می ایستد؟ ، جولان زمین خواران در کشور

سالانه بخش زیادی از اراضی مهم در کشور به وسیله زمین خواران غارت می‌شود و این قدرت نمایی زمین خواران طی چند سال گذشته باعث از بین رفتن بسیاری اراضی ناب کشور

چگونه قانون در برابر زمین خواران می ایستد؟ ، جولان زمین خواران در کشور

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، زمین ذلت پدیده ای نوظهوری است که طی چند سال گذشته از سوی سرمایه داران ایجاد شده است و در ادامه آن به دشت خواری، دریاخواری، کوه ذلت کویرخواری نیز کشیده شده است و مسئولان قادر به کنترل آن نیستند.
بر اساس این گزارش ساخت ویلا در یک متری سواحل دریا با تمامی امکانات و یا تخریب کوه ها جهت ساخت ویلا های لوکس در جاهای خوش جَوی تنها بخش کوچکی از تخلفات زمین خواران به شمار می رود.

عبارات مهم : ایران

ارجاع بیش از ۷۰ هزار پرونده زمین ذلت به مراجع ذی ربط
محمدرضا شاملو معاون عمرانی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگارراه و شهرسازی، به ورود بنیاد مسکن در جلوگیری از زمین ذلت اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۸۷ بنیاد مسکن پیگیری های خود را در برخورد با تخلفات ساختمانی، زمین ذلت و اراضی انجام داده و همواره به مسئولان محلی و استانی گزارش هایی در این حوزه ارائه کرده ایم.
وی افزود: بیش از۷۰ هزار مورد تخلفات ساختمانی را در این حوزه به مراجع ذی ربط اعلام کرده ایم.
معاون عمرانی بنیاد مسکن اظهار داشت: منشور طرح هادی و حفاظت از اراضی، عنوان مهمی است که همواره مورد توجه بنیاد مسکن و حوزه های مربوطه قرار گرفته هست.
براساس این گزارش معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اعلام اینکه روستاهای خوش جَوی در تمام کشور در معرض تخلفات و زمین ذلت قرار دارند، ادامه داد: در مسیر اسالم به خلخال ساخت و سازهای گسترده ای اتفاق افتاده هست، همچنین در بعضی روستاهای اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران مانند روستاهای شمیران و استان البرز نیز این پدیده رخ داده است.
شاملو با اشاره به زمین ذلت گسترده در اطراف شیراز و استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: به تازگی در یکی از روستاهای استان همدان به نام قاسم آباد هم ساخت و سازهای خلاف با گستردگی اتفاق افتاده هست، ولی باید توجه داشت که این دست موارد، مختص به یک استان نیست.
در ادامه این گزارش حسین معصوم نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی، در گفتگو با خبرنگارراه و شهرسازی در خصوص برطرف اراضی نیز اظهار داشت: در سال ۹۵ بالغ بر ۳۲۸ هزار و ۷۷۵ هکتار اراضی ملی برطرف تصریف شده است و ۷۴۸ هکتار نیز قلع و قمع شده است هست.

وی گفت: ارزش اراضی ارائه شده است در کل کشور حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان و در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده هست.
معصوم در ادامه به آمارهای تصرف شده است در فروردین امسال اشاره کرد و گفت: امسال آمارهای تصرف شده است ۱۳۱ مورد بود که از این رقم ۱۱۸ مورد برطرف تصرف شده، ولی وارد مراحل قضائی نشده هست.
وی با بیان اینکه در ۸ استان کشور هیچ تصرفی گزارش نشده هست، افزود: بیشترین گزارش تصرفات مربوط به یزد، تهران، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد بوده هست.
نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی، در مورد زمین ذلت در مناطق آزاد نیز گفت: آماری در این زمینه وجود نداشته، لیکن مناطق آزاد معتقدند ما با قانون و مدیریت خاص اداره می شویم به همین علت دستگاه های زیادی جهت شناسایی زمین ذلت وجود ندارد.
معصوم با اشاره به اینکه گزارشاتی از طرف بعضی رسانه ها مبنی بر بیابان ذلت ارسال شده، گفت: مهمترین دغدغه رسانه ها در زمینه بیابان ذلت بوده و ما از طریق رسانه ها توانسته ایم بسیاری از این موارد را برطرف تصرف کنیم.
وی افزود: امروز تصرف فیزیکی کم کردن یافته هست، این در حالی است که پرونده های مهمی در خصوص تصرف اراضی در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته ایم که آنها را تعقیب و پیگیری کرده ایم.
براساس این گزارش نمونه بزرگ دشت ذلت در کشور مربوط به گردنه حیران هست. گردنه حیران مسیر راه ارتباطی آستارا به اردبیل که زمانی با منظره طبیعی بی نظیر خود، جهت مسافران عبوری چشم نوازی می کرد ولی این روز ها پاتوقی جهت ویلاسازی و زمین ذلت سرمایه داران شده است هست.
معصوم در خصوص دشت ذلت گردنه حیران گفت: با معاون اول ریاست جمهوری و دستگاه های بازدیدهای مختلفی داشتیم ، نکته جالب در این خصوص این بود که همه دستگاه ها معتقدند که ما مجوزی صادر نکرده ایم.
وی افزود: با پیگیری های انجام شده است تنها توانستیم مانع زیاد کردن ساخت و ساز در این گردنه بشویم.
وی گفت: متأسفانه در طی مدت زمانی محدود زمین ذلت و ساخت و ساز در گردنه حیران زیاد کردن چشم گیری پیدا کرده بود و در صورتیکه مانع این ساخت و ساز ها نمی شدیم در حال حاضر از گردنه حیرانی چیزی باقی نمی ماند.
براساس این گزارش طی چند سال گذشته هیچ جای خوش آب و هوایی در کشور نیست که اثری از ویلاسازی و یا ساخت و ساز وجود نداشته باشد. گرسنگی زمین خواران تمام شدنی نیست و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. این در حالی است که بسیاری از دستگاه ها از جمله وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت راه وشهرسازی اقدام به تکمیل خدمات روبنایی آن ها مانند آب، برق وگاز می کنند.
در همین راستا عدم مطالعه دقیق پروژه هایی که به افراد واگذار می شود، یکی از همان نارسایی هایی بود که معاون اول قوه قضاییه در بحث زمین ذلت به آن اشاره کرد و اعلام داشت: بسیاری از افراد جهت انجام پروژه ای در زمین دو هکتاری، تقاضای ۲۰ هکتار را می کنند و اگر شرکت ذی ربط یا دولت دقت مورد نیاز را در واگذاری زمین و مطالعه پروژه نداشته باشد بعد از مدتی، فرد آن پروژه را عوض کردن کاربری می دهد.
قوه قصائیه باید جدی تر به حوزه زمین ذلت وارد شود

شهرام غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمین خواران تمامی اراضی و باغات کشور را تخریب و اقدام به ساخت و ساز بلند مرتبه سازی کرده اند، گفت: بسیاری از زمین خواران جهت راحتی خود اراضی کشاورزی که دارای رونق هستند را تخریب می کنند و در این بین بعضی از دستگاه ها نیز کمک حال آنها هستند.
وی افزود: مسئولان باید تمامی قوای خود را جهت جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عوض کردن کاربری آنها به کار بگیرند، این در حالی است که بعضی از قوانین جهت جلوگیری از زمین ذلت کافی نیست.
غروای تأکید کرد: در بعضی از موارد زمین ذلت قوه قضائیه نیز باید نیرومند تر اقدام کند.

تهران، بهشت زمین خواران
اما در میان استان های کشور در مقوله زمین خواری، استان پایتخت کشور عزیزمان ایران جایگاه نخست را دارا هست. شهرستان های این استان به بهشت زمین خواران تبدیل شده است اند، به گونه ای که در چند سال اخیر ۲۰۰۰ هکتار از اراضی اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران مورد تطاول و دست درازی زمین خواران قرار گرفته هست. هرچند زمین خواران تهرانی پیش از قطعه بندی و تفکیک زمین ها جهت ساخت و ساز با موانع قانونی برخورد کردند و بنا به گفته رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جلوی ادامه تصرفات زمین خواران در اراضی پایتخت کشور عزیزمان ایران گرفته شد ولی بدون تردید رقم فوق الذکر حاکی از عمق فسادی است که اراضی پایتخت را ترساندن می کند.
در اوایل تیرماه سال ۹۳ نیز دولتی ها هم به دایره پرپیچ و خم مقابله با زمین ذلت اضافه شدند و “اسحاق جهانگیری” معاون اول دولت یازدهم طی دستورالعملی به وزرای “جهادکشاورزی”، “راه و شهرسازی” و “صنعت، معدن و تجارت”، خواستار مقابله و برخورد جدی این وزارتخانه ها با پدیده زمین ذلت شد.
براساس این گزارش اگرچه داریم به آخر عمر دولت یازدهم نزدیک می شویم و درطول این مدت شاهد زمین ذلت گسترده ای بوده ایم ولی در این مدت، اقدام ملموسی از سوی دستگاه های دولتی جهت پیشگیری از وقوع پدیده زمین ذلت صورت نگرفته و به اذعان اکثر کارشناسان و مسئولان امر، قصور و موازی کاری شرکت های دولتی در صدور مجوز پروژه های ساخت و ساز عامل مهم شکل گیری مفسده زمین ذلت هست.
بر این اساس پشت پرده زمین ذلت و دادن مجوز های مورد نیاز جهت ساخت بسیار پیچیده است و بعید به نظر می رسد که قانون بتوانند در برابر قدرت نمایی آن ها ایستادگی کنند.
در آخر باید گفت مقابله با پدیده زمین ذلت که هر سال میزان زیادی از اموال و دارایی های عمومی را به جیب زمین خواران و سرمایه داران سرازیر می کند، عزم راسخ مسئولان قوای سه گانه را می طلبد تا آنها با همکاری و معاضدت یکدیگر ریشه سوداگری زمین خواران را بخشکانند و از غارت بیت المال و سودهای کلان و یک شبه ای که نصیبشان می شود، جلوگیری کنند و از این طریق گامی را در جهت کم کردن شکاف طبقاتی جامعه و تحقق فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری بردارند.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: ایران | استانی | شهرسازی | زمین خواری | دریا خواری | قانون | مسکن |

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه